Ce site récupère une partie de ses emplois auprès de: Toronto Jobs | Emplois Montréal | IT Jobs Canada

La promotion que vous attendiez est ici, chez Emploi Directeur.

Pour poster une offre, connexion ou créer un compte |  Publier une offre

   emploi directeur québec   

La promotion que vous attendiez est ici, chez Emploi Directeur

previous arrow
next arrow
Slider

Gameloft Montréal: Directeur Monétisation – Monetization Director

Gameloft Montréal

C'est un Temps-Plein job à Montreal, QC publiée le avril 8, 2021.

Company DescriptionThe leading creator and publisher of mobile games, Gameloft® has established itself as one of the top innovators in its field since 2000.

Gameloft creates games for all digital platforms, two of which are featured in App Annie’s list of the “Top 10 Most-Downloaded Games Worldwide”.

Gameloft operates its own established franchises such as Asphalt®, Order & Chaos, Modern Combat and Dungeon Hunter, and also partners with major rights holders including Universal, Illumination Entertainment, Disney®, Marvel®, Hasbro®, Fox Digital Entertainment, Mattel® and Ferrari®.

Gameloft distributes its games in more than 100 countries and employs 4,600 people worldwide.

Gameloft is a Vivendi Group company.Job DescriptionLe directeur de la monétisation gère une équipe de chefs de produit, de concepteurs d’économie de jeu et de directeurs des événements intra-jeux.

Il est responsable en dernier ressort de la stratégie de monétisation des jeux de son studio tout au long de leurs cycles de vie et vise à renforcer les KPI liés à l’engagement et à la monétisation au niveau mondial.Vos principaux défis seront notamment les suivants Collaborer avec toutes les parties prenantes (chefs concepteurs, chefs producteurs, chef de produit principal, marketing, AU) pour définir la feuille de route du produit et la vision à long terme pour l’ensemble du studioApprouver les stratégies de produit et d’acquisition des jeux pour s’assurer que les objectifs soient atteintsPasser en revue les systèmes, l’équilibrage et la tarification des biens virtuels dans différentes économies de jeuÊtre un point de contact pour les parties prenantes externes et améliorer le profil commercial des jeux du studio dans l’ensemble de l’organisationEffectuer des tests AB, faire des recherches et analyser des données pour améliorer les performances et soutenir les décisions clés des jeuxRecruter, encadrer et fidéliser votre équipe pour qu’elle atteigne ses objectifs et se concentre sur les bons KPIPromouvoir les meilleurs systèmes et les meilleures références en matière de monétisation, et les partager avec toutes les équipesThe Monetization Director manages a team of Product Managers, Game Economy Designers and Live Operations Managers, is ultimately responsible for the monetization strategy of his/her studio’s games throughout their lifecycles, and aims to boost KPIs related to engagement and monetization on a worldwide level.Your main challenges will includeCollaborating with all key stakeholders (Lead Designers, Lead Producers, Lead PM, Marketing, UA) to define the product roadmap and long-term vision for the entire studioApproving the games’ product and acquisition strategies to ensure targets are metReviewing the systems, balancing, and pricing of virtual goods in different game economiesServing as a contact point for external stakeholders and raising the business profile of the studio’s games throughout the entire organizationAB testing, researching, and analyzing data to improve performance and support key game decisionsHiring, mentoring and retaining your team so they can reach their objectives and focus on the right KPIsEvangelizing best-in-class monetization systems and references, and sharing these across all teamsQualificationsExigencesAu moins 8 ans d’expérience dans le domaine des jeux, de préférence dans des rôles axés sur les produitsAvoir travaillé sur au moins 2 titres différents, dont un jeu  » Live » exploité comme un serviceCompétences exceptionnelles en analyse et en modélisation des données, et parfaite maîtrise d’Excel/PowerPointDiplôme universitaire de premier cycle en marketing, économie ou un domaine connexe ; un diplôme universitaire de deuxième cycle est un atoutConnaissance approfondie des jeux les plus lucratifs et de la mécanique F2P dans son ensembleMaîtrise complète de l’anglais, tant à l’oral qu’à l’écritPoints supplémentaires si vous avezDirigé des équipes de 5 personnes ou plusDes compétences en conception ou en création de jeuxUne connaissance de base des langages de programmation (SQL en particulier)ProfilPassionné de jeux sur toutes les plateformes, et en particulier les jeux mobile !Axé sur les résultats et capable de travailler dans un environnement dynamiqueRéactif et très organiséCapable d’analyser de grands ensembles de données et de fournir des informations utilesJoueur d’équipe, capable d’enseigner, de négocier et de communiquer efficacement au sein d’une équipe multidisciplinaireCapable d’associer réflexion créative et décisions claires fondées sur des donnéesRequirementsAt least 8 years of experience in games, preferably in product-oriented rolesMust have worked on at least 2 different titles, one of them a live game operated as a serviceExceptional analytical and data modeling skills, and full proficiency with Excel/PowerPointBachelor’s degree in Marketing, Economics or a related field; Master’s degree is an assetDeep knowledge of top-grossing games and F2P mechanics as a wholeComplete fluency in English, both written and oralBonus points if you haveManaged teams of 5+ peopleGame design or game creation skillsBasic knowledge of programming languages (SQL in particular)ProfilePassionate about games on any platform, and mobile games in particular!Results-driven and comfortable working in a fast-paced environmentAble to think on your feet and highly organizedAt ease analyzing large data sets and providing actionable insightsA team player, who is able to teach, negotiate and communicate effectively as part of a multidisciplinary teamAble to combine creative thinking with clear data-driven decisionsAdditional InformationWhy Join the World of Gameloft?

Because you want to be part of an exceptional experience, within an industry that is constantly growing!

Because you want to work within a team made up of people motivated by, and passionate about, their field!

Because you want to work with talented people who are industry pioneers!Because you love the idea of expanding your horizons within a cosmopolitan corporate culture and sharing your know-how with colleagues at the other end of the Earth!Because you want to work with renowned partners and clients such as Apple, Google, Nintendo, Disney, LEGO, and many others!Because you’re in search of great working conditions and benefits, all within a modern, friendly space!Or just because you’re looking for a great place to work!